vendredi 23 décembre 2011

Qumran, la règle de la communauté 1QS, transcription en hébreu

Pour mes besoins personnels de recherche, j'ai retranscrit la Règle de la Communauté, manuscrit de Qumran référénce 1QS. Le manuscrit est visualisable en ligne à cette adresse : http://dss.collections.imj.org.il./community
Et j'ai trouvé une transcription réalisée en lettres latines par David L. Washburn sur une base de la transcription de Charlesworth http://www.nyx.net/~dwashbur/1qsintro.htm

A plusieurs endroits, il me semble que la transcription est fautive. Une reconstruction à partir de plusieurs manuscrits par P.S. Alexander et G. Vermes est disponible ici http://www.2all.co.il/web/sites/bible/PAGE24.asp#.TvS0dFZIGAg 

Il existe aussi un texte fiable ici http://tigers-bay.com/yahoo_site_admin1/assets/docs/Dead_Sea_Scrolls.24531948.pdf  par Florentino García Martínez & Eibert J.C. Tigchelaar
 
לצורכי המחקר שלי, העתקתי את סרך היחד, כתב יד ממערת קומראן הנודע בקוד1QS
 


סרך היחד, 1QS

Colonne 1

ל[...]מיס לחיו כ היחד לדרוש
אל[...]נ[...]צעשות הטופ והישר לפניו כאשר
צוה ביד-מושה וביד כול עבדיו הנביאים ולאהוב כול
אשר בחו ולשנוא את כול אשר מאס לרחוק מכול רע
ולדבוק בכול מעשי-טוב ולעשות אמת וצדקה ומשפט
בארצ ולוא ללכת עוד-בשרירות לב אשמה ועיני-זנות
לעשות כול רע ולהבי את כול הנדבים לעשות חוקי-אל
בברית חסד להיחד בעצת אל ולהתהלכ לפניו תמים כול
הנגלות למועדי תעודותם ולאהוב כול בני אור איש
כגורלו בעצת אל ולשנוא כול בני חושך איש כאשמתו
מנקמת אל וכול הנדבים לאמתו יביאו כול דעתם וכוחם
והונם ביחד אל לברר דעתם באמת חוקי אל וכוחם לתכן
כתם דרכיו וכול הונם כעצת צדקו ולוא לצעודם-כול-אחד
מכול דברי אל בקציהם ולוא לקדם עתיהם ולוא ל[...]ה[...]תאחד
מכול מועדיהם ולוא לסור מחוקי אמתו ללכת ימין ושמאול
וכול הבאים בסרכ היחד יעבירו בברית לפני אל לעשות
ככול אשר צוה ולוא לשוב מאחרו מכול פחד ואימה ומצרפ
נסוימ בממשלת בליעל ובעוברם בברית יהיו הכוהנים
והלויים מברכים את אל ישועות ואת כול מעשי אמתו וכול
העוברים בברית אומרים אחריהם אמן אמן
והכוהנים מספרים את צדקות אל במעשי גבורתים
ומשמיעם כול חסדי רחמים על ישראל והלויים מספרים
את עוונות בני ישראל וכול פשעי אשמתם וחטאתם בממשלת
בליעללהעוברים בברית מודים אחריהם לאמור נעוינו
אנו הרשענו אנו[...]בותינו מלפנינו בל כתנו
אמת וצדי[...]קמשפטו בנו ובאבו[...]ת]

Colonne 2

ורחמי-חסדו גמל עלינו מעולם ועד עולם והכוהנים מברכים את כול
אנשי גורל אל ההולכים תמים בכול דרכיו ואומרים יברככה בכול
טוב וישמורכה מכול רע ויאר לבכה בשכל חיים ויחונכה בדעת עולמים
וישא פני חסדיו לכה לשלום עולמים והלויים מקללים את -כול אנשי
גורל בליעל וענו ואמרו ארור אתה בכול מעשי-רשע אשמתכה יתנכה
אל זעוה ביד כול נוקמי נקם ויפקוד אחריכה כלה-ביד כול משלמי
גמולים ארור אתה לאין רחמים כהושך מעשיכה וזעום אתה
באפלת אש עולמים לוא יחונכה אל בקראכה ולוא יסלח לכפר-עווניך
ישא פני אפו לנקמתכה ולוא יהיה לכה [...]שלום בפי כול אוחזי אבות
וכול העוברים בברית אומרים אחר המברכים והמקללים אמן אמן
והוסיפו הכוהנים והלויים ואמרו ארור בגלולי לבו לעבור
הבא בברית חתות ומכשיל עוונו ישים לפניו להסוג בו והיה
בשומעו את דברי הברית הזות ותברך בלבבו לאמור שלום יהי לי
כיא בשרירות לבי אלכ ונספתה רח[...]מו הצמאה עם הרווה לאין
סליחה אפ אל וקנאת משפטו []יבערו בלכלת עולמים ודבקו בו כול
אלות הברית הזות ויבדילו יו אל לרעה ונכרת מתוכ כול בני אור בהסוגו
מאחרי אל בגלוליו ומכשול עוונו יתן גורלו בתוך ארורי עולמים
וכול באי הברית יענו ואמרו אחריהם אמן אמן
ככה יעשו שנה בשנה כול יומי ממשלת בליעל הכוהנים יעבורו
ברשונה בסרכ לפי רוחותם זה אחר זה והלויים יעבורו אחריהם
וכול העם יעבירו בשלישית בסרכ זה אחר זה לאלפים ומאות
וחמשים ועשרות לדעת כול איש ישראל איש בית מעמדו ביחד אל
לעצת עולמים ולוא ישפל איש מבית [...]מעמדו ולוא ירום ממקום גורלו
כיא הכול יהיו ביחד []אמת וענות טוב אהבת חסד ומחשבת צדק
ש לרעהו בעצת קודש ובני[ל] סוד עולמים וכול המואס לבוא[יא]
ל ללכת בשרירות לבו לואחד אמתו כיא געלה

Colonne 3

נפשו ביסורו דעת משפתי צדק לוא חזק למשוב [...]היו ועם ישרים לוא יתחשב
ודעתו וכוחו והונו לוא יבואו בעצת יחד כיא בסאון רשע מחרשו וגואלים
בשובתו ולוא יצדק במתור שרירות לבו בחושכ יביט לדרכי אור כעין תמימים
לוא יתחשב לוא יזכה בכפורים ולוא יטהר במי נדה ולוא יתקדש בימים
ונהרות ולוא יטהר בכול-מי רחצ טמא טמאיהיה כול יומי מואסו כמשפטי
אל לבלתי התיסר ביחד עצתו כיא ברוח עצת אמת אל דרכי איש וכופרו כול
עוונותו להביט באור החיים וברוח קדושה ליחד באמתו יטהר מכול
עוונתם וברוח יושר וענוה תכופר חטתו ובענות נפשו לכול חוקי אל יטהר
בשרו להיות במינדה ולהתקדש במי דיכו ויהכין פעמיו להלכת תמים
בכול דרכי אל כאשר צוה למועדי תעודתיו ולוא למיד ימין ושמאול ואין
לצעוד על אחד מכול דבריו או ירצה בכפורו ניחוח לפני אל והיתהלו לברית
יחד עולמים
למשכיל להבין וללכד את כול בני אור בתולדות כול בני אפש
לכול מיני רוחותם באותותם למעשיהם בדורותם ולפקודת נגיעיהם עם
קצי שלומם מאל הדעות כול הייה ונהייה ולפני הייתם הכין כול מהשבתם
ובהייתם לתעודותם כמחשבת כבודו ומלאי פעולתם ואין להשנית בידו
משפתי כול והיאה וכלכלם בכול חפציהם והואה ברא אנוש לממשלת
תב[...]ל וישם לו שתי רוחות להתהלכ בם עד מועד פקודתו הנה רוחות
האמת והעיל כמעון אור תולדות האמת וממקיר חושך תולדות העיל
ביד שר אורים ממשלת כול בני צדק בדרכי אור יתהלכו וביד מלאך
חושכ כול ממשלת בני עיל ובדרכי חושכ יתהלכו ובמלאך חושך תעות
כול בני צדק וכול חטאתם ועוונותם ואשמתם ופשעי מעשיהם בממשל
לפירזי אל עד קצו וכול נגיעיהם ומועדי צרותם בממשלת משטמתו
וכול רוחי גורלו להכשיל בני אור ואל ישראל ומלאכ אמתו עור לכול
בני אור והואה ברא רוחות אור וחושכ ועליהין וסד כול מעשה
הן כול עבודה ועל דרכיהן[...]ל[...]דה אחת אהב אל לכול

Colonne 4

עד עולמים ובכול עלילות ותיה ירצה לעד אחת תעב מודה וכול דרכיה שנא לנצח
ואלה דרכיהן בתבל להאיר בלבב איש ולישר לפניו כול דרכי צדק אמת ולפחד לבבו במשפטי
אל ורוח עניה ואורכ אפים ורוב רחמים וטוב עולמים ושכל ובינה וחכמת גבורה מאמנת בכול
מעשי אל ונשענת ברוב חסדו ורוח דעת בכול מחשבת מעשה וקנאת משפטי צדק ומחשבת
קודש ביצר סמוכ ורוב חסדים על-כול בני אמת וטהרת כביד מתעב כול גלולי נדה והצנע לכת
בערמת כול וחבא לאמת רזי-דעת אלה סודי רוח לבני אמת תבל ופקודת כול הולכי בה למרפא
ורוב שלום באורכ ימים ופרות זרע עם כול ברכות עד ושמחת עולמים בחיי נצח וכליל כבוד
עם מדת הדר באור עולמים
ולרוח עולה רחוב נפש ושפול ידים בעבודת צדק רשע ושקר גוה ורום לבב כחש ורמיה אכזרי
ורוב חנפ קצור אפים ורוב אולת וקנאת זדון מעשי תועבה ברוח זנות ודרכי נדה בעבודת טמאה
ולשון גדופים עורון עינים וכבוד אוזן קושי עורפ וכובוד לב ללכת בכול דרכי חושכ וערמת רוע ופקודת
כול הולכי בה לריב נגועים ביד כול מלאכי חבל לשחת עולמים באפ עברת אל נקמת לזעות נצח וחרפת
עד עמ-כלמת כלה באש מחשכים וכול קציהם לדורותם באבל [...]יגון ורעת מרורים בהויות חושכ עד
כלותם לאין שרית ופליטה למו
באלה-תולדות כול בני איש ובמפלג[...]יהן ינחלו כול צבאותם לדורותם ובדרכיהן יתהלכו וכול פעולת
מעשיהם במפלגיהן לפי נחלת איש בין רוב למיעט לכול קצי עולמים כיא אל שמן בד בבד עד קצ
אחרון ויתן איבת עולם בין מפלגותם תועבת אמת עלילות עולה ותועבת עולה כול דרכי אמת וקנ[...]את
ריב על כול משפטיהן כיא לוא יחד יתהלכו ואל ברזי שכלו ובחכמת כבודו נתן קצ להיות עולה ובמועד
פקודה ישמידנה לעד ואז תצא לנצח אמת תבל כיא התגוללה בדרכי רשע בממשלת עולה עד
מועד משפט נחרצה ואז יברר אל באמתו כול מעשי גבר יזקק לומ בני איש להתם כול רוח עולה מתכמי
בשרו ולטהרו ברוח קודש מ[...]כול עלילות רשעה ויז עליו רוח אמת כמי נדה מכול תועבות שקר והתגולל
ברוח נדה להבין ישרים בדעת עליון וחכמת בני שמים להשכיל תמימי דרכ כיא בם בחר אל לברית עולמים
ולהם כול כבוד אדם ואין עולה והיה לבושת כול מעשי רמיה עד הנה יריבו רוחי אמת ועול בלבב גבר
יתהלכו בחכמה ואולת וכפי נחלת איש ב[...]א[...]מת יצדק וכול ישנא עולה וכירשתו בגורל עול ירשע בו וכן
יתעב אמת כיא בד בבד שמן אל עד קצ נחרצה ועשות חדשה והואה ידע פעולת מעשי הן לכול קצי
יי נחילן לבני איש לדעת טוב[...]לפיל גו[]רלות לכול חי לפי רוחו בפקודה

Colonne 5

וזה הסרכ לאנשי היחד המתנדבים לשוב מכול רע ולהחזיק ככול אשר צוה לרצונו להבדל מעדת
אנשי העול להיות ליחד בתורה ובהון ומשובים על פי בני צדוק הכוהנים שומרי הברית ועל פי רוב אנשי
היחד המחזקים בברית על פיהם יצא-תכין הגורל לכול דבר לתורה ולהון ולמשפט לעשות אמת יחד וענוה
צדקה ומשפט ואהבת חסד והצנע לכת בכול דרכיהם אשר לוא ילכ איש בשרירות לבו לתעות אחר לבבו
ועיניהו ומחשבת יצרו ואאם למול ביחד עורלת יצר ועורפ קשה ליסד מוסד אמת לישראל ליחד ברית
עולם לכפר לכול המתנדבים לקודש באהרון ולבית האמת בישראל והנלוים עליהם ליחד ולריב ולמשפט
להרשיע כול עוברי חוק ואלה תכון דרכיהם על כול החוקים האלה בהאספם ליחד כול הבא לעצת היחד
יבוא בברית אל לעיני כול המתנדבים ויקם על נפשו בשבועת אסר לשוב אל תורת מושה ככול אשר צוה בכול
לב ובכול נפש לכול הנגלה ממנה לבני צדוק הכוהנים שומרי הברית ודורשי רצונו ולרוב אנשי בריתם
המתנדבים יחד לאמתו ולהתלכ ברצונו ואשר יקום בברית על נפשו להבדל מכול אנשי העול ההולכים
בדרך הרשעה כיא לוא החשבו בבריתו כיא לוא בקשו ולוא דרשהו בחוקיהו לדעת הנסתרות אשר תעו
בם לאש שמה והנגלות עשו ביד רמה לעלות אפ למשפט ולנקום נקם [...]מאלות ברית לעשות בם שפטים
גדולים לכלת עולם לאין שרית אל יבוא במים לגעת בטהרת אנשי הקודש כיא לוא יטהרו
כיאמ שבו מרעתם כיא טמא בכול עוברי דברו ואשר לוא ייחד עמו בעבודתו ובהונו פ[...]ן ישיאנו
עוון אשמה כיא ירחק ממנו בכול דבר כיא כן כתוב מכול דבר שקר תרחק ואשר לוא ישוב איש מאנשי
היחד על פיהם לכול תורה ומשפט ואשר לוא יוכל מהונם כול ולוא ישתה ולוא יקח מידם כול מאומה
אשר לוא במחיר כאשר כתוב חדלו לכם מן האדם אשר נשמה באפו כיא במה נחשב הואה כיא
כול אשר לוא נחשבו בבריתו להבדיל אותם ואת כול אשר להם ולוא ישען איש הקודש על כול מעשי
הבל כיא הבל כול אשר לוא ידעו את בריתו וכול מנאצי דברו ישמיד מתבל וכול מעשיהם לנדה
לפניו וטמא בכול הונם וכיא יבוא בברית לעשות ככול החוקים האלה להיחד לעדת קודש ודרשו
את רוחום ביחד בין איש לרעהו לפי שכלו ומעשיו בתורה על פי בני אהרון המתנדבים ביחד להקים
את בריתו ולפקוד את כול חוקיו אשר צוה לעשות ועל פי ר.ב ישראל המתנדבים לשוב ביחד לבריתו
וכתבם בסרכ איש לפני רעהו לפי שכלו ומעשיו להשמע הכול איש לרעהו הקטן לגדול ולהיות
נוקדם את-רוחם ומעשיהם שנה בשנה להעלות איש לפי שכלו ותום דרכו ולאחרו כנעיותו להיח?
איש את רעהו בא וענוה ואהבת חסד לאיש אל ידבר אל יהיהו[] באפ או בתלונה
או בעורפ רוח [וי]רשע ואל ישנאהולבבו כיא ביומ יוכיחנו ולוא

Colonne 6

ישא עליו עוון וגם אל יביא איש על רעהו דבר לפני הרבים אשר לוא בתוכחת לפני עדים באלה
יתהלכו בכול מגוריהם כול הנמצא איש את רעהו וישמעו הקטן לגדול למלאכה ולממון ויחד יואכלו
ויחד יברכו ויחד יועצו ובכול מקום אשר יהיה שם עשרה אנשים מעצת היחד אל-ימש מאתם איש
כוהן ואיש כתכונו ישבו לפניו וכן ישאלו לעצתם לכול דבר והיה כיא יערוכו השולחן לאכול או-התירוש
לשתות הכוהן ישלח ידו לרשונה להברך בראשית הלחם או התירוש לשתות הכוהן ישלח ידו לרשונה
להברך בראשית הלחם והתירוש ואל ימש במקום אשר יהיו שם העשרה איש דורש בתורה יומם ולילה
תמיד על יפות איש לרעהו והרבים ישקודו ביחד את שלישית כול לילות השנה לקרוא בספר ולדרוש משפט
ולברך ביחד הזה הסרך למושב הרבים איש בתכונו הכוהנים ישבו לרשונה והזקנים בשנית ושאר
כול העם ישבו איש בתכונו וכן ישאלו למשפט ולכול עצה ודבר אשר יהיה לרבים להשיב איש את מדעו
לעצת היחד אל-ידבר איש בתוך דברי רעהו טרם יכלה אחיהו לדבר וגם אל ידבר לפני תכונו הכתוב
לפניו האיש הנשאל ידבר בתרו ובמושב הרבים אל-דבר איש כול ידבר אשר לוא להפצ הרבים וכיא האיש
המבקר על הרבים וכול איש אשר יש אתו דבר לדבר לרבים אשר לוא במעמד האיש השואל את עצת
היחד ועמד האיש על רגליהו ואמר יש אתי דבר לדבר לרבים אמ יומרו לו ידבר וכולה מתנדב מישראל
להוסיפ על עצת היחד ידורשהו האיש הפקוד ברואש הרבים לשכלו ולמעשיו ואם ישוג מוסר יביאהו
בברית לשוב לאמת ולסור מכול עול ובהונהו בכול משפטו היחד ואחר בבואו לעמוד לפני הרבים ונשאלו
הכול על דבריו וכאשר יצא הגורל על עצת הרבים יקרב או-ירחק ובקורבו לעצת היחד לוא יגע בטהרת
הרבים עד אשר ידרושהו לרוחו ומעשו עד מילאת לו שנה תמימה וגם הואה אל יתערב בהון הרבים
ובמולאת לו שנה בתוכ היחד ישאלו הרבים על דבריו לפי שכלו ומעשיו בתורה ואם יצא לו הגורל
לקרוב לסוד היחד על-פי הכוהנים ורוב אנשי בריתם יקרבו גם את הונו ואת מלאכתו אל-יד האיש
המבקר על מלאכת הרבים וכתבו בחשבון בידו ועל הרבים לוא יו[...]ציאנו אל יגע במשקה הרבים עד
מולאת לו שנה שנית בתוכ אנשי היחד ובמולאת לו השנה השנית יפקודהו על פי הרבים ואם יצא לו
הגורל לקרבו ליחד יכתובהו בסרך תכונו בתוך אחיו לתורה ולמשפט ולטהורה ולערב את הונו ויהי עצתו
ליחד ומשפטו
ואלה המשפטים אשר ישפטו בם במדרש יחד על פי הדברים אם ימצא בם איש אשר ישקר
בהון והואה יודע ויבדילהו מתוך טהרת רבים שנה אחת ונענשו את רביעית לחמו ואשר ישוב את
רעהו בקשי עודפ ודבר בקוצר אפים לוע את יסוד עמיתו באמרות את פי-רעהו הכתוב לפניהו
שועה ידו לוא ינ[...] נעש שנה א[...]ח ר יזכור דבר בשם הנכבד על-כול ה

Colonne 7

ואם קלל או להבעת מצרה או-לכול דבר אשר לו הואה קורה בספר או מברכ והבדילהו
ולוא ישוב עוד על עצת היחד ואם באחד מן הכוהנים בספר דבר בהמה ונענש שנה
אחת ומובדל על נפשו מן טהרת רבים ואם בשגגה דבר ונענש ששה חודשים ואשר יכחס-במדעו
ונענש ששה חודשים והאיש אשר יצחה בלו-משפט את רעהו בדעהא ונענש שנה אחת
ומובדל ואשר ידבר את רעהו במרום או יעשה רמיה במדעו ונענש ששה חודשים ואם
ברעהו יתרמה ונענש שלושה חודשים ואם בהון היחד יתרמה לאבדו ושלמו
ברושו



ואם לוא-תשיג ידו לשלמו ונענש ששים יום ואשר יטור לרעהו אשר לוא במשפט ונענש ששה שנה אחת ששה חודשים
וכן לנוקם לנפשו כול דבר ואשר ידבר בפיהו דבר נבל שלושה חודשים ולמדבר בתוכ ד[...]ב[...]ר[...]י רעהו
עשרת ימים ואשר ישכוב וישן במושב הרבים שלושים ימים וכן לאיש הנפטר במושב הרבים
אשר לוא בעצה ו[...]חנם עד שלוש פעמים על-מושב אחד ונענש עשרת ימים ואם יוקם
ונפטר ונענש שלושים יום ואשר יהלך לפני רעהו ערום ולוא היה אנוש ונענש ששה חודשים
ואיש אשר ירוק אל-תוכ מושב הרבים ונענש שלושים יום ואשר יוציא ידו מתוחת בגדו והואה
פוח ונרעתה ערותו ונענש שלושים יום ואשר ישאק ב[...]ס[...]כלות להשמיע קולו ונענש שלושים
יום והמוציא את-יד שמאולו לשוח בה ונענש עשרת ימים והאיש אשר ילכ רכיל ברעהו
והבדילהו שנה אחת מטהרת הרבים ונענש ואיש ברבים ילכ רכיל לשלח הואה מאתם
ולוא ישוב עוד והאיש אשר ילון על יסוד היחד ושלחהו ולוא ישוב ואם על רעהו ילון
אשר לוא במשפט ונענש ששה חודשים והאיש אשר תזוע רוחו מיסוד היחד לבגוד מאמת
וללכת בשרירות לבו אמ ישוב ונענש שתי שנים ברשונה ולוא יגע בטהרת הרבים
ובשנית לוא יגע משקה הרבים ואחר כול אנשי היחד ישב ובמלואת
לו שנתים ימים ושאלו הרבים על-דבריו ואם יקרבהו ונכתב בתכונו ואחר ישאל אל המשפט
כול איש אשר יהיה בעצת היחד על-מלואת עשר שנים
ושבה-רוהו לבגוד ביחד ויצא[...]ם לפני
הרבים ללכת בשרירות לבו ל[...]ו[...]א ישוב אל עצת היחד עוד ואיש מאנשי הי[...]חערב
עמו בטהרתו או בהונו אשהרבים [...]והיה משפטו כמוהו לש[...]ל

Colonne 8

בעצת היחד שנים עשר איש והכוהנים שלושה תמימים בכול הנגלה מכול
התורה לעשות אמת וצדקה ומשפט ואהבת חסד והצנע לכת איש אמ רעהו
לשמור אמונה בארצ ביצר סמוכ ורוח נשברה ולרצת עוון בעושי משפט
וצרת מצרפ ולהתהלכ עמ כול במדת האמת ובתכון העת בהיות אלה בישראל
וכונה עצת היחד באמת למטעת עולם בית קודש לישראל ומיד קודש
קודשים לאהרון עדי אמת למשפט ובחירי רצון לכפר בעד הארצ ולהשב
לרשעים גמולם היאה חומת הבחן פנת יקר בל
יזדעזעו יסנד ותיהו ובל יחישו מםקומם מעון קודש קודשים
לאהרון בעדת כולם לברית משפט ולקריב רוח ניחוח ובית תמים ואמת בישראל
והיו לרצון לכפרו בעת הארצ ולחרוצ משפט רשעה ואין עולה
להקם ברית לחוקות עולם בהכון אלה ביסוד היחד שנתים ימים בתמים דרך
יבדלו קודש בתוכ עצת אנשי היחד וכול דבר נסתר מישראל ונמצאו לאיש
הדורש אל יסתרהו מאלה מיראת רוח נסוגה ובהיות אלה ליחדבישראל
בתכונים האלה
יבדלו [...]מ[...]תוך מושב הנשי העול ללכת למדבר לפנות שם את דרכ הואהא
כאשר כתוב במדבר [...]פ[...]נ[...]י דרכ @ @ @ @ [...]ישרו בערדה מסלה לאלוהינו
היאה מדרש התורהצוה ביד מושה לעשות ככול הנגלה עת בעת
וכאשר גלו הנביאים ברוח קודשו וכול איש מאנשי היחד ברית
היחד אשר יסור מכול המצוה דבר ביד רמה אל יגע בטהרת אנשי הקודש
ואל ידע בכול עצתם עד אשר יזכו מעשיו מכול עול להלכ בתמים דרכ וקרבהו
בעצה על פי הרבים ואחר יכתב בתכונו וכמשפט הזה לכול הנוספ ליחד
ואלה המשפטים אשר ילכו בם אנשי התמים קודש איש את רעהו
כול הבא בעצת הקודש ההולכים בתמים דרכ כאשר צוה כול איש מהמה
אשר יעבר דבר מתורת מושה ביד רמה או-ברמיה ישלחהו מעצת היחד
ולוא ישוב עוד ולוא יתערב איש מאנשי הקודש בהונו ועם עצתו לכול
דבר ואם בשגגה יעשה יהובדל מן הטהרה ומן העצה ודרשו המשפט
איש לוא ישפוט איש ולוא ישאל על כול עצה שנתים ימים אמ-תתם דרכו
במושב במדרש ובעצה[...]לם אמ לוא שגג עוד עד-מולאת לו שנתים
ימים

Colonne 9

כיא עלשגגה אחת יענש שנתים ולעושה ביד [...]רמה לוא ישוב עוד אכ שוגג
יבהן שנתים ימים לתמים דרכו ועצתו על פי הרבי[...]ם ואחר יכתוב בתכונו קודש
בהיות אלה בישראל ככול התכונים האלה ליסוד רוח קודש לאמת
עולם לכפר על אשמת פשע ומעל חטאת ולרצון לארצ מבשר עולות ומחלבי זבח-ותרומת
שבתים למשפט כניחוח צדק ותמים דרכ כנדבת מנחת רצון בעת ההיאה יבדול אנשי
היחד בית קודש לאהרון להיחד קודש קודשים ו[...]בית יחד לישראל ההולכים בתמים
רק בני אהרון ימשלו במשפט ובהון ועל פיהם יצא והגורל לכול תכון אנשי היחד
והון אנשי הקודש ההולכים בתמים אל יתערב [...]הום עמ הון אנשי הרמיה אשר
לוא הזבו דרכם להבדל מעול וללכת בתמים דרכ ו[...]מכול עצת התורה לוא יצאו ללכת
בכול שרירות לבם ונשפטו במשפטים הרשונים אשר החלו אנשי היחד לתיסר בם
עד בוא נביא ומשיח אהרון וישראל

אלה החוקים למשכיל להתהלכ בם עם כול חי לתכין עת בעת ולמשקל איש ואיש
לעשות את רצון אל ככול הנגלה לעת בעת ולמוד את כול השכל הנמצא לפי העתים ואת
חוק העת להבדיל ולשקול בני הצדוקלפי רוחים ובבחורי העת להחזיק על פי
רצונו כאשר צוה ואיש כרוחו כן לעשות משפטו ואיש כבוד כפיו לקרבו ולפי שכלו
להגישו וכן אהבתו עם שנאתו ואשר לוא להוכיח ולהתרובב עמ אנשי השחת
ולסתר את עצת התורה בתוכ אנשי העול ולהוכיח דעת אמת ומשפט צדק לביחרו
דרכ איש כרוחו כתכון העת להנחו[...]םם בדעה וכן להשכילם ברזי פלא ואמת בתוך
אנשי היחד להלכ תמים איש את רעהו בכול הנגלה להם היאה עת פנות הדרך
למדבר ולהשכיל כול הנמצא לעשות בעת הזואת והבדל מכול איש ולוא הסר דרכו
מכול עול ואלה תכוני הדרכ למשכיל בעתים האלה לאהבתו עם שנאתו שנאת עולם
עם אנשי שחת ברוח הסתר לעזוב למו הון ועמל כפים כעבר למושל בו וענוה לפני
הרודה בו ולהיות איש מקנא לחוק ועתו ליום נקם לעשות רצון בכול משלח כפים
ובכול ממשלו כאשר צוה וכול הנעשה בו ירצה בנדבה וזולת רצון אל לו יחפצ
[...]ל אמרי פיהו ירצה ולוא יתאוה בכול אשר לוא צו[...]ל[...]מ[...]ש[...]פט אל יצפה תמיד
[...]תה יברך עושיו ובכול אשר יהיה י[...]ס שפתים וברכנו

Colonne 10

עם קצים אשר חקקא ברשית ממשלת אור עמ תקופתו ובהאספו על מעון חוקו ברשית
אשמורי חושך כיא יפתח אוצרו וישתהו עלת [...] ובתקופתו עם האספו מפני אור באופיע
מאורות מזבול קודש עם האספם למעון ךבוד במבוא מועדים לימי חודש [...]רחד תקופתם עם
מסר[...]ותם זה-לזה בהתחדשם יום גדול לקודש קודשים ואות נ למפתח חסדיו עולם לראשי
מועדים בכול קצ נהיה ברשית ירחים למועדים וימי קודש בתכונם לז[...]כרון במועדיהם
תרומת שפתים הברכנו כחוק חרות לעד בראשי שנים ובדקופת מועדיהם בהשלם חוק
תכונם יומ משפטו זה לזה מועד קציר לקיצ ומועד [...]זרע למועד דשא מועדי שנים לשועיהם
וברוש שבועיהם למועד דרור ובכול היותי חוק חרות בלשוני לפרי-תהלה ומנת שפתי
אז מרה בדעת וכול נגינתי לכבוד אל וכנור נבלי לתכון קודשו וחליל שפתי אשא בקו משפטו
עם מבוא יום ולילה אברואה בברית אל ועם מוצא ערב ובוקר אמר חוקיו ובהותם אשים
גבולי לבלתי שוב ומשפטו אוכיח כנעוותי ופשעי לנגד עיני כחוק חרות ולאל אומר צדקי
ולעליון מכין טובי מקור דעת ומעון קודש רום כבוד וגבורת כול לתפארת עולם הבחרה כאשר
יורני וארצה כאשר ישופטני בראשית משלח ידי ורגלי אברכ שמו בראשית צאת ובוא
לשבת וקום ועם משכב יצועי ארננה-לו ואברכנו תרומת מוצא שפתי ממערכת אנשים
ובטרם ארים ידי להדשן כעדני תנובת תבל ברשית פחד ואימה ובמכין צרה עם בוקה
אברכנו בהפלא מודה ובגורתו אשוחח ועל חסדיו אשען כול היום ואדעה כיא בידו משפט
כול חי ואמת כול מעשיו ובהפתח צרה אהללנו ובישועתו ארננה יחד לוא אשיב לאיש במול
ורע בטוב ארדפ גבר כיא את אל משפט כול חי והואה ישלם לאיש גמולו לוא אקנא ברוח
אשיב מאנשי עולה ולוא ארצה עד הכון משפט לוא אטור באפ לשבי פשע ולוא ארחם
על כול סוררי דרכ לוא אנחם בנכאים עדתים דרכם ובל [...]י[...]על לוא אשמור בלבבי ולוא ישמע בפי
נבלות וכחש עוון ומרמות וכזבים לוא ימצאו בשפתי ופרי קודש בלשוני ושקו צום
לוא ימצא בה בהודות אפתח פי וצדקות אל תספר לשוני תמיד ומעל אנשים עדתים
פשעם רקים אשבות משפתי נדות ונפתלות מדעת לבי בעצת תושיה אס[...]תפר דעת
ובערמת דעת אשוב[...]דה גבול סמוכ לשמור אמנים ומשפט עוז לצקת אלל[...]קה
חוק בקו עתים ודק אהבת חסד לנוכנעים וחזוק ידים לנמה ]

Colonne 11

לתועי רוח בינה ולהשכיל רוכנים בלקח ולהשיב ענוה לנגד רמי רוח וברוח נשברה לאנשי
מטה שולחי אצבע ומדברי און ומקני הון כיא אני לאל משפטי ובידו תום דרכי עמ ישור לבבי
ובצדקותי ימח פשעי כיא ממקור דעתי פתח אורי ובנפלאותיו הביטה עיני ואורת לבבי ברז
נהיה והויא עולם משען ימיני בסלע עוז דרכ פעמי מפני כול לוא יזד עזרע כיא אמת אל היאה
סלע פעמי וגבורתו משענת ימיני וממקור צדקתי משפטי אור בלבבי מרזי פלאו בהויא עולם
התיטה עיני תושיה אשר נסתרה מאנוש דעה ומזמת ערמה מבני אדם מקור צדקה ומקוה
גבורה עמ מעין כבוד מסוד בשר לאשר בהר אל נתנמ לאוחזת עולם וינחילם בגורל
קדושים ועם בני שמים חבר סודם לעצת יחד יסוד מבנית קודש למטעת עולם עמ כול
קיצ נהיה ואני לאדם רעה ולסוד בשר עול עווניתי פשעי חטאתי עם נעוות לבבי
לסוד רמה והולךי חושך כיא לאדם דרכו ואנוש לוא יכין צעדו כיא לאל המשפט ומידו
[...]תום הדרכ ובדעתו נהיה כול וךול הויה במחשבתי יכינו ומבלעדיו לוא יעשה ואני אם
אמוט חסדי אל ישועתי לעד ואם אכשול בעוון בשר משפטי בצדקת אל תעמוד לנצחים
ואם יפתח צרתי ומשחת יחלצ נפשי ויכן לדרכ פעמי ברחמיו הגישני ובחסדיו יביא
[...]משפ[...]טי בצדקת אמתו שפטנו וברוב טובו יכפר בעד כול עוונותי ובצדק[...]תו יטהרני מנדת
אנוש וחטאת בני אדם להודות לאל צדקו ולעליון תפארתו ברוך אתה אלי הפותח לדעה
[...]לב עבדכה הכן בצדק כול מעשיו והקם לבנ אמתכה כאשר רציתה לבחירי אדם להתיצב
לפניכה לעד כיא מבלעדיכה לוא תתם דרכ ובלו רצונכה לוא יעשה כול אתה הוריתה
כול דעה וכול הנהיה ב[...]רצונכה היה ואין אחר זולתכה להשיב על עצתכה ולהשכיל
בכול מחשבת קודשכה ולהביט בעומק רזיכה ולהתבונן בכול נפלאותיכה עם כיח
גבורתכה ומי יכול להכיל את כבודכה ומה אפ הואה בן האדם במעשי פלאכה
וילוד אשה מה ישב לפניכה והואה מעפר מגבלו ולחם רמה מדורו והואה מצירוק
חסד קורצ ולעפר תשוקתו מה ישיב חמר ויוצר יד ולעצת מה יבין

Nous reproduisons également la reconstruction à partir de plusieurs manuscrits :

סרך היחד


4Q256 (4QSb)
ed. P. S. Alexander and G. Vermes, DJD XXVI;
[DSSR 1, A. Community Rules, Serekh ha-Yaḥad]
[DSSR 1, A. Community Rules, Serekh leʾanshey ha-Yaḥad]

Col. I (Frg. 1)
PAM 42.372
Parallel: 1QS I 10
9              ‏[                                ולשנוא כול‏ ]ב֯ני חשך

Col. II (Frgs. 2a–c)
PAM 43.250
Parallels: 1QS I 15–II 5 (lines 1–13)
                  4QpapS-c II 1–2 (underline, lines 12–13)
                  CD Ms B XX 28–30 (lines 7–9)
                  5Q11 i 1–4 (lines 12–13)
                  4Q280 1 2–3 (line 13)
1              ‏[15 לסור מחוקי אמתו ללכת ימין ושמאול‏ 16 וכול הבאים‏ ]בסרך היחד יעבורו‏ [ ]א֯ בבר̇[ית]
2              ‏[לפני אל לעשות‏ 17 ככול אשר צוה ולוא לשוב מאחרו] מכול פ֯[חד וא]ימה ומצרף֯
3              ‏[18 נסוים בממשלת בליעל ובעוברם בברית יהיו הכוהני]ם֯‏ 19 והל[ויים מברכים את אל]
4           [ישועות ואת כול מעשי אמתו וכול‏ 20 העוברים בברית אומרים אחריהם אמן אמן]
5              ‏[   21 והכוהנים מספרים את צדקות אל במעשי] גבור̇ת֯‏[ו22 ומשמיעים כול חסדי]
6           [רחמים על ישראל והלויים מספרים‏ 23 את ע]ו̇ונות בני י֯[שראל וכול פשעי אשמתם]
7              ‏[וחטאתם בממשלת‏ 24 בליעל וכול העוברים בברית מודים אחריהם לאמור נעוינו‏]
8              ‏[25 פשענו חטאנו הרשענו אנו ואבותינו מלפנינו בלכתנו‏ 26 קרי בחוקי אמת וצדיק‏]
9           [אל אשר עשה משפטו בנו ובאבותינו‏ II:1ורחמי חסדו גמל עלינו מעולם ועד עולם‏]
10         [והכוהנים מברכים את כול‏ 2 אנשי גורל אל ההולכים תמים בכול דרכיו ואומרים‏]
11         [יברככה בכול‏ 3 טוב וישמורכה מכול רע ויאר לבכה בשכל חיים ויחונכה בדעת‏]
12         [עולמים‏ 4 וישא פני חסדיו לכה לשלום עולמים‏ ]והלויים‏ [מקללים‏ את‏ כול אנשי5 גורל]
13         [בליעל‏ וענו‏ ואמרו‏ ארור‏ אתה בכול מעשי רש]ע֯ אשמתכה[‏ יתנכה6 אל‏ זעוה ביד‏ כול]

Col. III (Frgs. 3a–b)
PAM 43.250
Parallels: 1QS II 6–11 (lines 1–4)
                  4QpapS-c II 2–8 (underline, lines 1–4)
                  5Q11 i 5 (line 1)
                  4Q280 1 3–5 (lines 1–3)
top margin
1              ‏[6 נוקמי נקם ויפקוד אחריכה כל]ה֯ ביד כול֯‏ [משלמי‏ 7 גמולים אר]ו̇ר‏ אתה‏ לאין רחמים כחושך
2              ‏[מעשיכה וזעום אתה‏ 8 באפלת‏ אש‏ ]ע֯ולמים לוא֯[יחונכה אל בקור]א̇כה ולוא יסלח לכפר עוונכה
3              ‏[9 ישא פני אפו לנקמתכה ולוא יהיה לכהש]ל֯ו֯[םבפי כול אוחזי אבות‏ ]10 וכול העובר̇י̇ם֯ בברית̇
4           [אומרים אחר‏ המברכים והמקללים אמן אמן‏ 11  vacatוהוסיפו הכוהנים וה‏]ל֯[ויים ואמר]ו֯ א̇רור

Col. IX (Frg. 4)
PAM 43.250
Parallels: 1QS V 1–20 (lines 1–13)
                  4QS-d I 1–11 (underline, lines 1–13)
top margin
1           מדרש‏ למשכיל‏ ע̇ל֯[‏ אנשי‏ התורה‏ המתנדבים‏ להשיב‏ מכול‏ רע‏ ולהחזיק‏ בכול]
2           אשר‏ צוה‏ ולהבדל̇‏ מעדת‏ א֯[נשי‏ העול‏ ולהיות‏ יחד‏ בתורה‏ ובהון‏ ומשיבים]
3           על‏ פי‏ הרבים‏ לכול‏ דבר‏ לתורה֯[‏ ולהון‏ ולעשות‏ ענוה‏ וצדקה‏ ומשפט‏ ואהבת]
4           ח̇סד והצנע‏ לכת‏ בכול‏ דרכיה֯מ֯ה֯ א֯ש֯[ר לוא‏ ילך‏ איש‏ בשרירות‏ לבו‏ לתעות]
5           כי‏ אם‏ ליסד מס֯ד̇ אמת‏ לי̇ש̇ראל‏ לי̇ח̇ד̇‏ [ל‏]כול[‏ המתנדב‏ לקודש‏ באהרון‏ ובית]
6           אמת‏ ל̇י֯ש֯ר֯א֯ל‏ והנלוים‏ ע֯ל̇יה֯ם֯‏ ליחד̇‏ וכול‏ הבא‏ [לעצת‏ היחד‏ יקים‏ על‏ נפשו]
7              באס֯ר֯‏ לשוב אל‏ ת̇ורת‏ משה בכול‏ לב‏ ו̇[בכול‏ נפש‏ כול‏ הנגלה‏ מן‏ התורה על‏ פי]
8           עצת‏ א̇נ̇ש̇י̇‏ ה̇י̇ח̇ד̇ ולהבדל מ[כו]ל֯ א̇נ֯שי‏ ה֯עול‏ ו֯[אשר‏ לוא‏ יגעו‏ לטהרת‏ אנשי]
9              הקוד̇ש֯‏ ואל‏ יוכל‏ אתו‏ [בי]ח̇ד ואשר ל̇[ו]א֯[ ישיב איש‏ מאנשי‏ היחד‏ על‏ פיהם]
10            לכ̇ו̇ל ת֯ו̇רה ומשפט‏ [וא]שר לוא י̇ו̇ח֯ד֯[ עמו בהון ובעבודה‏ ואל‏ יואכל]
11         [איש‏ מא]נ֯שי‏ ה̇ק֯ודש‏ [מהונם ולוא יקח מידם מאומה‏ ולוא‏ ישענו‏ על‏ כול]
12         [מעשי‏ ההבל‏ כי‏ הבל‏ כו]ל֯‏ אשר לוא י֯[דעו את בריתו וכול מנאצי‏ דברו להשמיד]
13            ‏[מתבל‏ וכול מע]ש֯[יה]ם֯‏ [ל‏]נ֯ד̇ה̇ לפ̇[ני‏]ו‏ [וטמא בכול הונם                 ]
bottom margin

Col. XI (Frgs. 5a–b)
PAM 43.240
Parallels: 1QS VI 10–13 (lines 5–8), 15–18 (lines 11–13)
                  4QS-d III 2 (underline, line 6)
5              ‏[                                10 וגם אל‏ ]י̇דבר̇[ לפני תכונו‏                ]
6              ‏[                            11 ובמושב‏ ]ה֯רבים̇‏ אל‏ יד֯[בר איש‏              ]
7              ‏[                               12 וכול] איש אשר יש‏ [אתו דבר לדבר‏     ]
8              ‏[                     13 אם יומרו לו‏ ]יד̇ב̇ר וכול המת̇[נדב מישראל‏      ]
9              ‏[                                                                       ]
10            ‏[                                                                       ]
11            ‏[               15 ונשאלו]16 הכול֯[ על דבריו‏                                ]
12            ‏[    לוא יגע ב‏]ט֯ה̇רת‏ 17 הרבים עד֯[ א]ש֯[ר ידרושהו‏                                ]
13            ‏[        18 ובמולאת‏ ]ל֯‏[ו‏ ]שנה תמימה ישא[לו הרבים על דבריו‏                   ]
bottom margin

Col. XVIII (Frgs. 6a i, 6b)
PAM 43.240
Parallels: 1QS IX 17–23 (lines 1–7)
                  4QS-d VIII 2–7 (overbar, lines 1–7)
                  4QS-e III 16–IV 4 (underline, lines 1–7)
top margin
1              ‏[17 צדק‏ לבחירי‏ 18 דרך איש כרוחו‏ וכ‏]ת֯כ̇ון‏ העת‏ להנחותם‏ בדעה וכן להש֯[כי]ל֯‏[ם]
2              ‏[ברזי‏ פלא‏ ואמת בתוך‏ 19 אנשי הי]ח֯ד̇‏ להלך תמים איש את‏ רעהו‏ ב֯כ֯ו֯ל֯
3              ‏[הנגלה להם היאה עת פנות הדרך‏ 20 למד]ב֯ר̇ להשכילם בכול הנמצא ל֯ע֯שו֯ת֯
4              ‏[בעת‏ הזואת והבדל מכול איש אשר לוא הסיר דר]כ̇ו‏ 21 מכול עול[vacat וא]ל̇]
5           [תכוני הדרך‏ למשכיל בעתים האלה לאהבתו עם שנ]א̇תו שנאת ע֯[ולם22 עם‏]
6              אנ֯[שי השחת ברוח הסתר‏ ולעזוב למו‏ הון ובצע כעבד למ]ו̇ש֯ל̇ ב̇ו֯[ וענוה לפני]
7              ‏23 הר[ודה‏ בו                                                        ]

Col. XIX (Frg. 6a ii)
PAM 43.240
Parallels: 1QS X 3–7 (lines 1–6)
                  4QS-d VIII 12–IX 6 (underline, lines 1–6)
                  4QS-f II 2–5 (overbar, lines 1–4)
1              ‏3 מאורות מזבול‏ קודשו עם האספם למעון כבוד במבוא מועדים לימי חדש יחד
2              תקופ̇ו֯ת̇י̇ה̇מ֯ה̇ עם‏ 4 מסרו֯[ת‏]ם זה לזה בהתחדשם‏ יום‏ גדול‏ לקודש‏ קודשים‏ ואות
3              למפתח‏ ח̇ס֯[דיעו]ל̇[ם‏ לר]אשי‏ 5 מועדים‏ בכול‏ קץ‏ נהיה‏ בראשית‏ ירחים למועדיהם
4              ו֯י֯מ֯י֯[‏ קודש‏ בתכונם‏ לז]כרון‏ במועדיהם‏ 6 תרומת שפתים‏ אברכנו‏ כח̇ק‏ רות לעד
5              ‏[בראשי‏ שנים‏ ובתקופ]ת מועדים בהשלם‏ חוק‏ 7 תכונם‏ יום‏ מ֯[שפטו‏ זה‏ לזה]
6           [מועד קציר לקיץ ומועד זרע‏ ו‏]מ֯ו֯[ע]ד֯‏ דשא‏ מועד̇י̇‏ ש֯[נים‏ לשבועיהם‏      ]
7              ‏[                                 ]׺׺׺׺[                           ]

Col. XX (Frgs. 7a–c)
PAM 43.240
Parallels: 1QS X 12–18 (lines 1–7)
                  4QS-d X 1–8 (underline, lines 1–7)
                  4QS-f IV 1–6 (overbar, lines 4–7)
top margin
1              ‏[באשר13 יורני וארצה כאשר ישופטני] בריש̇[ית משלח ידי ורגלי‏ אברך שמו]
2              ‏[ברישית צאת ובוא‏ 14 לשבת וקום ועם משכב יצועי] ארננה לו וא̇[ברכנו]
3           [תרומת מוצא שפתי במערכת אנשים‏ 15 ובטרם ארים ידי‏ ]ל֯הדשן בעדני‏ ת̇נ̇ו֯ב֯ת֯
4           [תבל ברישית פחד ואימה ובמכון צרה עם בוקה‏ 16 אברכנ]ו̇ בהפלא֯ מודה ובגבורתו
5           [אשוחח ועל חסדיו אשען כול היום וא]ד֯ע֯ה כ֯[י בי]ד֯ו משפט כול‏ 17 חי וא֯[מת]
6           [כול מעשיו ובהפתח צרה אהללנו ובישוע]תו א֯[רננה יחד‏ ]ל֯[וא אשיב לאיש]
7              ‏[גמול‏ 18 רע בטוב ארדף גבר כי את אל מ]ש֯פט כול חי והו֯א֯ה֯‏ [ישלם לאיש]

Col. XXIII (Frg. 8)
PAM 43.240
Parallels: 1QS XI 22 (line 1)
                  4QS-j 1 10 (underline, line 1)
top margin
1              ‏[ולעפר תשוקתו מה ישיב חמר ויוצר יד‏ לעצת‏ ]מ֯ה̇‏ יבין
2              ‏[                                                ] ככול א֯[שר]
3              ‏[                                                       ]ל֯‏[  ]



4Q257 (4QpapSc)
ed. P. S. Alexander and G. Vermes, DJD XXVI
[DSSR 1, A. Community Rules, Serekh ha-Yaḥad]

Frg. 1a, verso
PAM 43.257
1           כיבו֯׺׺ לוס֯׺‏[     

Col. I (Frg. 1a i)
PAM 43.256
Parallels: 1QS I 1–3 (lines 1–2)
                  4QpapS-a 1 1–3 (underline, lines 1–2)
top margin
1              ‏[1 למשכיל‏            ספר‏ סרך‏ היחד לדרוש‏ 2 אל בכול ל]ב֯ ובכו֯[ל]
2           [נפש‏ לעשות הטוב והישר לפניו כאשר3 צוה‏ ביד‏ מושה וביד כ]ו֯ל֯

Col. II (Frgs. 1a ii, 1b, 1c)
PAM 43.256
Parallels: 1QS II 4–11 (lines 1–8)
                  4QS-b II 12–III 4 (underline, lines 1–8)
                  5Q11 i 1–5 (lines 1–3)
                  4Q280 1 2–5 (lines 1–7)
top margin
1              ‏4 והלויים֯‏ מקללי֯ם֯ את כול אנשי‏ 5 גורל̇ ב֯ל֯[י]על וענ̇ו̇ ו֯אמרו א̇ר֯ור
2           [א]ת֯ה֯[ בכו]ל֯[ מעשי רשע‏ ̇ש֯מתכה ית֯נ֯כה‏ 6 אל ז֯עוה ביד כול נוקמ[י]
3           [נקם ויפקוד אחריכה כלה‏ ביד‏ כול‏ משלמי7 גמו]ל̇[ים א]ר֯ו֯ר̇‏ א֯תה̇
4              ‏[לאין‏ רחמים‏ כ‏]ח̇ו̇ש[ך מעשיכה‏           וזעום אתה‏ ]8 ב֯אפ̇לת
5           [אש עולמים‏ ]לוא י֯[חונכה אל בקוראכה‏ ולוא‏ יסלח‏ לכפר‏ עו]ו̇נכה
6              ‏[9 ישא פני אפו לנקמתכה ולוא יהיה לכה] ש֯ל֯ו֯ם‏ [בפי כול אוחזי]
7           [אבות10 וכול‏ העוברים‏ בברית‏ אומרים אח]ר֯ ה̇מברכים̇[ והמקללים]
8           [אמן אמן‏ vacat11 והוסיפו הכוהנים והלויים ואמרו‏ ארו]ר֯‏ ב֯[גלולי לבו]

Col. III (Frgs. 1a iii, 2a–g)
PAM 43.256
PAM 43.262
Parallels: 1QS II 26–III 10 (lines 1–14)
                  4QpapS-a 2 1–7 (underline, lines 10–14)
                  4QS-h 1 1–4 (double underline, lines 6–8)
                  5Q13 4 2–3 (lines 6–8)
top margin
1              ‏26 לוא י[עבור ביח]ד֯ אמ[תו] כ֯[י]א֯ ג֯[ע]ל֯ה֯‏ III:1נ֯פ֯ש֯ו֯[ ביסורי דעת]
2           משפט̇ צדק לוא‏ ]ח֯זק̇[ ל‏]מ̇שיב חיו ועם י[שרים לוא] יתח֯[שב]
3              ‏2 ודעתו̇ ו֯כוח֯‏[ו והו]נ֯‏[ו‏ ]ל֯[וא‏ ]יבוא֯[ו‏ ]בעצת יחד כ֯[יא ב‏]ס֯און רש̇[ע]
4              מחר̇ש̇ו וגא֯[ולי]ם̇3 בש̇[י]ב֯תו‏ [ו‏]ל֯ו֯א יצדק במתו[ר‏ ]שרירות֯
5              לבו וחושך י[בי]ט֯ ל֯[דרכי‏ ]אור בעין תמימים‏ 4 ל֯ו֯א יתח֯[שב]
6           לוא יזכה בכפו[ריםולו]א֯‏ יטה̇ר‏ ב̇מי נדה ולוא יתקד֯[ש]
7              ‏[בימים‏ 5 ונ]ה֯ר֯[ות ולוא יט]ה֯ר֯[ בכו]ל̇[ מי רח]ץ֯[‏ טמא ט]מ֯[א יהיה כול]
8           [יומי‏ ] מו̇א֯[סובמ]ש֯פטי‏ 6 א[ל לבלתי התיסר ביחד עצתו]
9           [כי בר]ו̇ח ע[צת‏ ]א֯מת אל[ דרכי איש יכופרו כול‏ 7 עוונותו]
10            ‏[להבי]ט֯ בא֯[ור החיים וברוח‏ קדושה‏ ליחד‏ באמתו‏ יטהר מכול]
11            ‏[8 עוונותו‏ וברוח‏ יושר‏ וענו]ה֯ ת֯כ֯ו֯פ֯[ר‏ חטאתו ובענות נפשו]
12            ‏[לכול‏ חוקי‏ אל‏ יטהר‏ 9 בש]ר֯ו̇ להזות‏ [במי‏ נדה‏ ולהתקדש‏ במי]
13         [דוכי‏ ויהכין פעמיו להלך‏ תמ]י̇ם̇10 בכול[‏ דרכי‏ אל‏ כאשר]
14         [צוה למועדי‏ תעודותיו‏ ולוא לסור‏ י]מ֯י̇ן̇‏ ו֯[שמאול‏ ואין]

Col. V (Frgs. 3a i, 3b)
PAM 43.262
Parallels: 1QS IV 4–10 (lines 1–8), 12–15 (lines 11–14)
                  4Q502 16 1–4 (lines 1–4)
1              ‏[4 ורוח דעת בכול מחשבת מעשה וקנאת משפטי צדק] ומחשב֯ת‏ 5 ק[ו]ד̇ש
2              ‏[ביצר סמוך ורוב חסדים על כול בני אמת וטהר]ת֯ כבוד מ̇תעבת כול גלולי
3           [נדה והצנע לכת‏ 6 בערמת כול וחבא לאמת רזי] דעת‏  אלה֯ ס֯ודי רוח
4              ‏[לבני אמת תבל ופקודת כול הולכי בה למרפא‏ 7 ורו]ב̇ שלום באו[רך ימי]ם֯‏  ו֯פ֯[ר]ו֯ת זרע
5           [עם כול ברכות עד ושמחת עולמים בחי]י֯ נ֯צ֯[ח ו‏]כליל כבוד‏ 8 ע̇ מדת הדר באור]
6           [עולמים                              ]            vacat ‏[             ]
7              ‏[9 ולרוח עולה[רחוב‏ נפש‏ ושפול‏ ידים‏ בעבודת‏ ]צדק רשע ושקר גוה ורום לב]ב֯ כחש ורמיה אכז֯[רי]
8              ‏[10 ורוב חנף קצור אפים ורוב אולת וקנ]א֯ת֯ ז֯ד֯ון מעשי תו֯[עבה ברוח זנות]
9              ‏[                                                                 ]
10            ‏[                                                                ]
11            ‏[                                                                       12 וחרפת]
12            ‏[13 עד עם כלמת כלה באש מחשכים וכול קציהם לדורותם ב‏]א֯בל יגון
13            ‏[ורעת מרורים בהווות חושך עד‏ 14 כלותם לאין שרית ופליט]ה̇ למו
14            ‏[     15 באלה תולדות כול בני איש ובמפלגיהן ינחלו כול צבאותם‏ ]ל̇[דורותם]

Col. VI (Frg. 3a ii)
PAM 43.262
Parallel: 1QS IV 23–25 (lines 2–5)
2              ‏23 מ֯[עשי רמיה עד הנה יריבו רוחי אמת ועול בלבב גבר‏ 24 יתהלכו בחכמה]
3              ו֯או[לת וכפי נחלת איש באמת יצדק וכן ישנא עולה וכירשתו]
4              ב̇[גורל עול ירשע בו וכן‏ 25 יתעב אמת כיא בד בבד שמן אל עד]
5           ק֯[ץ נחרצה‏                                                   ]

Unidentified Fragment

Frg. A
PAM 42.374
1              ‏[                              ]׺[                        ]
2              ‏[                          כי]בוד לב׺[‏                 ]
3              ‏[                           ]׺ו֯ת טוב[‏                  ]

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire